2020. november 5., csütörtök

Fedina Lídia - Virokalipszis

 


Egy olyan világban élünk jelen pillanatban, melyet egy vírus elterjedése tömegeket küldött otthonaikba, hogy lelassítsuk terjedését. Sok szerettünk távol van tőlünk, féltjük őket, de megmaradunk a korlátozások falai között, és csak reménykedünk, hogy a számunkra fontos személyek éppen és egészségesen átvészelik ezt az időszakot. Gondolom számodra sem állnak távol a fenti sorok, hiszen valószínű te magad is megtettél mindent azért, hogy a legmegfelelőbben éld át ezt az időszakot! És vannak azon személyek, akik nap, mint nap azért küzdenek, hogy mi biztonságban legyünk, legyen az kórházi dolgozó, bolti eladó, rendőr, mentős, tűzoltó és sorolhatnám. Ez a pár sor tőlem egy köszönet is minden olyan személynek, akik nem ülhetnek otthon a négy fal között és nap, mint nap ki vannak téve: a fertőzés veszélyének. Köszönöm!

Ami pedig ezt a könyvet illeti, hisz ezért is írom eme sorokat, pont időben jutott el hozzám. Ha csak azt nézném, hogy egy sci-fi,- mely az egész világot érintő vírus terjedésével rákényszeríti a tudósokat és szakembereket arra, hogy védekezzenek, valamint megtalálják a további életben maradáshoz szükséges ellenanyagot-, akkor letudnám azzal az értékelésemet, hogy bár nem eredeti az ötlet, de egyszer olvasható volt. De, mivel aktuális a téma, így nem tudtam elmenni csak úgy a leírtakon. Azt le kell, hogy szögezzem, kitalációról van szó, mégis valóságos érzettel töltött el és a karakterek viselkedése sok esetben teljesen magával ragadott. Biztos vagyok benne, hogy bárki olvassa a mai időszakban, nem fogja hidegen hagyni. A témáját tekintve aktuális, viszont a tálalás egy ponton  hagyott némi kellemetlen érzést bennem. Mivel egészségügyben tanulok számomra viszonylag könnyen megértésre kerültek a vírusok, az emberi szervezet különböző reakciói, azon biológiai fogalmak, melyeket csak úgy hétköznaponként nem említünk. De egy laikus olvasónak több mint valószínű, hogy problémát fog okozni. Nagyon érződik az író eredeti szakmája, ugyanakkor számomra ez adta a hitelesség érzését is, ami elengedhetetlen egy ilyen kategóriájú könyv olvasásakor. Biztos vagyok benne, hogy még így sem lehetett könnyű munka megírni, de le a kalappal, én nagyon élveztem a kötet olvasását.

Ugyanakkor meg kell, hogy jegyezzem a könyv három nagy részre osztható. Míg az első egy felvezetés, tulajdonképpen megismerkedünk a helyekkel, helyzetekkel, a probléma forrásával, és a karakterekkel. A második, már egy tíz évvel későbbi távlatot mutat, az ott történtek és problémák megértése, a különböző nyomozási fázisok és elemzések megélése.

A karakterek sokasága nehezen emészthető az elején, javaslok egy kis papírkát és feljegyezni ki kicsoda és miként kapcsolódik az adott történethez. Ugyanakkor mindenkinek fontos szerep jutott, igen még a mellékszereplők is kellettek, hogy kerek egésszé váljon minden szál. Felszínesen ismerünk meg mindenkit, igazán mély érzelmi pontot nem találtam az események előre haladtával sem, de így is átéreztem a karakterek személyiség változását, és megértettem, hogy ebben a helyzetben az érzelmi mélység fontossága elenyésző.

És a harmadik rész, amit először be kell, hogy valljak teljesen feleslegesnek éreztem. Nagyot ugrunk térben és időben, mégis szorosan kötődik az első két részhez.

Igazán ezt, az utolsó négy oldalon értettem meg és akkor már csak bólogattam, hogy micsoda csavar is ez. Meg kell érteni és türelemmel végig követni, hogy a végkifejlet egy csattanós pofonnal érhessen fel. Lesz, akinek ez elrontja majd az olvasási élményét, hiszen nem vagyunk egyformák, de akik rálelnek arra az ösvényre, melyen én is végig mentem, meg fogják érteni, hogy mi emberek vagyunk a probléma, és nem létezés, hanem a hozzáállás miatt. De ennyi bőven elég erről a részről, akit érdekel úgy is el fogja olvasni. Számomra kellemes csalódás volt és pont ezért feltétlen szeretnék még olvasni az alkotó tollából.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Metropolis Media Kiadó weboldalán be tudod szerezni a könyvet!

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése