2022. április 13., szerda

Molnár Lajos – Arcok Csudaballáról

 

„[…] amit eszünk, azzá leszünk.”





Mostanában szerencsés időszakomat élem, mert több olyan szerzőt ismerhettem meg, akik valamilyen formában levettek a lábamról. Többnyire nincs témához kötve, milyen tézisek szerint olvasok, egyszerűen, ami megfogó elsőre, ahhoz nyúlok a polcomon. A mostani kis könyv is hasonlóan került a figyelmem központjába, hiszen felé nyúltam és éreztem, hogy erre a történetre vagyok kíváncsi éppen. Ráadásul pont ideális választásnak bizonyult, hiszen a Napkút Kiadó prózáit többnyire szeretem és ezek között több kedvencemre is ráleltem.

Molnár Lajos – Arcok Csudaballáról című kötete 2018-ban jelent meg a Napkút Kiadó gondozásában. Ez a csepp kiadvány már a borítójával bizalmat ébreszt olvasójában, elvége csak rá kell pillantani és egy bizonyos nyugalom szállja meg a kíváncsi lelket.

A terjedelmét tekintve igen csak rövidnek bizonyul, elvégre összesen 88 oldalon élvezhetjük azon apró történeteket, amelyeket a szerző életéből merítkezve vetett papírra.

Tulajdonképpen egy novella csokor búvik meg a lapokon, amelyek Csudaballáról mesélnek, illetve a régmúlt emlékeiből felsejlő emberi életmozaikokból táplálkoznak.

Összesen 22 novella található a könyvben, amelyek mindig kedvesek és olykor misztikusak is a maguk nemében. Itt olvashatunk nagyon idős gyógyszerészről, aki ismeri az élet titkát, komoly hitű pásztorról és természetesen más olyan személyekről, akik emlékül szolgálnak egy kicsiny falu közösségéből.

Szubjektív megjegyzésként ki szeretném emelni azt a csodálatos élményt, amit ezen történetek által kaptam. Minden személy ismerősnek tűnt számomra egy olyan korból, amelyben még ugyan nem éltem, mégis komfortosnak éreztem.

Ahogy haladtam előre olvasásom folyamán, többször is éreztem a friss széna illatát, az üde szellő könnyedségét és láttam azon emberek arcát, akikről éppen olvastam egy- egy emléket.

Nagy kedvencemmé vált a szerző alkotásai közül: a Tódor bácsi művészete és Rózsa Bálint meglátta az Istent című novellák.

Összességében kellemes és szórakoztató élményt kaptam, amelynek köszönhetően felébredt bennem is a múltamban átélt gyermeki évek mozzanatai.

Ajánlom a könyvet a novellák szerelmeseinek és minden olyan léleknek, akik szeretik a régmúlt idők történeteit és bizonyos szinten hisznek a porlepte babonák által küldött üzenetekben. 

Amennyiben elmerülnél ezekben a novellákban, nem kell mást tenned, mint a Napkút Kiadó weboldalára ellátogatnod.

Írta: NiKy

4 megjegyzés:

  1. Én mindig félek egy novellás kötettől, mert általában vegyesek és ezáltal az értékelésük is nehéz...
    Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igaz, viszont ez egy kis próza amiben a szerző eléri, hogy szinte érezd a múlt természeti csodáit, lásd az embereket, akár halld a hangjukat. Elképesztő hatással volt rám. :)

      Törlés
  2. Kedves Nikolett! Köszönöm, hogy elovasta a könyvemet, hogy megtisztelő véleményét közzé tette. Nem titkolom, jól esett a lelkemnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lajos! Nagyon szépen köszönöm, hogy elolvasta. Amennyiben van kedve és ideje szeretnék kérni Öntől egy interjút! Számos kérdés felmerült bennem a könyve olvasása közben.

      Törlés