2020. november 5., csütörtök

Kőszegi-Arbeiter Anita - Abigél és Andris születésnapi nyomozása

 


Néha olyan érdekes eseményekkel találom magam szemben, amit ha nem lennék ennyire kíváncsi természet, valószínűleg elutasítanék, de így például elszalasztottam volna ennek a mesének a megismerését is. Hogy miről van szó? Ebben az esetben: egy olyan apróságról, hogy éltem azon lehetőséggel, miszerint a barátnőm kamerán keresztül olvasta fel ezt a mesekönyvet. És mint egy izgatott gyermek, választottam a feladatok megadott lehetőségei közül, és alig vártam, hogy megleljem a kérdéseimre a választ. Ez sok felnőtt embernek gyerekesnek tűnhet, de számomra adni és kapni, mesélni és mesét hallgatni, elengedhetetlen, hisz ilyen a természetem. Nagyon érdekes volt a kötet játékossága, ahogy megszólítja olvasóját. Hiszen nem csak hallgatásra szánja a vele töltött időt, hanem gondolkodásra, izgalmakra és csintalanságra is. Természetesen szerepjátékról van szó, melyet eme játékkönyv magában rejt.

A mese három gyermekről szól, de főleg a mindenre kíváncsi ikrekről, kiknek hamarosan születésnapjuk lesz és gondolnak egyet, felfedezik a lakást, vajon merre lehet az a bizonyos ajándék. Számos helységben van lehetőség kalandozni, sok sarkot átnézni és nagy kupit csinálni. Hát nem szórakoztató? Számomra az egész történet olyan volt, mintha én magam olvasnám, semmi különbséget nem éreztem, hogy hallgatom. Most én is gyermek lehettem és fantasztikus érzés volt játszani és nevetni, ha eltévedtem. A kötet vége pedig egy kis furfangot rejt magában, amitől még én is felkacagtam. Ez van, ha nem számolunk minél több lehetőséggel.

A kötet ékessége az illusztrációk, melyeken külön jót mulattam annyira édesek. Főleg a kedves nagymama, a legszívesebben cuppanós puszikat adtam volna arra a rózsás arcra, és ezt írom úgy, nem vagyok oda a nagy érzelem kinyilvánításnak. Az írónő nagyon ügyesen, játékosságra és kalandozásra invitálja olvasóját, ahol a móka és kacagás csak egy kis plusz a felhőtlen szórakozás mellett.

Nagyon örülök, hogy megismerhettem eme könyvet. De a legjobban azért vagyok hálás, hogy ilyen barátnőre leltem. Mindenkinek ilyen csodás barátokat és remek meséket kívánok! 

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet, az alexandra.hu oldalon be tudod szerezni a könyvet!

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése