2021. március 19., péntek

Paula Harrison - Kitti és a Holdfény-mentőakció

 


„Az lehetsz, ami csak akarsz. De ne hagyd, hogy a félelem visszatartson! Bátrabb vagy mint hiszed.”


Rólam köztudott, hogy nagy állatbarát vagyok, bár tény a kedvenceim nem éppen hétköznapiak, kettőt kivéve. Az egyik ilyen típus a macskák. Tőlem lehetnek kicsik vagy nagyok, cirmosak, foltosak, vagy egyszínűek, vékony szőrűek vagy bundásak egyszerűen rajongok értük és alig várom, hogy ölbe kaphassam. Az egyik kedves barátnőmnek három is van és annyira szeretem, mikor meglep egy – egy fotóval aktuális csínytevéseikről. Ennek a kis kitérőnek annyi lényege van, hogy megértessem miért is örültem meg annyira ennek a kötetnek. Nem csak szórakoztató volt, de igen sokat tanultam is belőle, de ne szaladjunk ennyire előre. Szeretném megköszönni a Móra Kiadónak, hogy biztosított számomra egy példányt és általuk egy remek történettel ismerkedhettem meg! Köszönöm.

Paula Harrison - Kitti és a Holdfény-mentőakció című alkotása a Kitti sorozat bemutatkozó kötete, mely egy különleges kislányról és kalandjairól mesél. Kitti igazán szerencsés, hiszen édesanyja szuperhős, aki minden éjszaka siet a rászorulóknak segíteni. Nagyon büszke anyukájára és szeretne majd a nyomdokaiba lépni, de el se tudja képzelni, hogy valaha lesz elég mersze szembenézni az éjszaka rejtelmeivel. Bár örökölt különböző képességeket, mégis csak a szobája rejtekében meri felölteni a jelmezét. Mígnem egy cica ugrik be az ablakán és sürgősen segítségét kéri. Hogy lesz-e bátorsága ennek a tündéri leányzónak szembenézni a rejtéllyel és mi köze van egy édes kis vörös gombolyagnak mindehhez? Megtudhatod, ha elolvasod a könyvet.

Számomra elsődlegesen azért volt különleges ez a történet, mert megmutatja a kisebb olvasóknak is, hogy félni nem szégyen és a bátor hős az, aki ettől függetlenül is mer előre lépni. Hiszen minden hős volt egyszer apró és ők is elkezdték valahol. A tanító szándék mellett rendkívül izgalmas az alaptörténet és bizony még én is fészkelődtem olvasás közben, vajon sikerült-e hősnőnknek megoldani a rejtélyeket. Ami pedig az illusztrációka illeti, el vagyok bűvölve, hiszen nagyon aranyosak és rendkívül szép kontúrok jellemzik a rajzokat. A színhasználat figyelemfelkeltő, de nem irritáló, ezért egyszer külön is megnézegettem a képeket.

Összességében elmondhatom, hogy egy rendkívül szórakoztató és tanulságos mesét olvashattam. Alig várom, hogy a következő kötetet is kézbe vehessem.

Ajánlom kicsiknek és nagyobbaknak esti mese gyanánt, vagy önálló olvasásgyakorlásra, hiszen pont megfelelőek a sorok és a betűk mérete. És ne feledjétek, nem az a bátor, aki semmitől se fél, hanem aki ezek ellenére mer apránként előre lépkedni!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Móra Kiadó oldalán be tudod szerezni a könyvet.

Írta: NiKy


2 megjegyzés:

  1. Igen, a bátorság, az nem adottság, hanem inkább egy eredmény, és nem állandó, hanem állandóan változó valami. Én nem vagyok macskás, de a történet nagyon kedves és az illusztrációk kedvet csinálnak a cicákhoz. Illetve még egy dolog szokatlan a klasszikus mesék után, hogy miközben anya elmegy szuperhősködni, apa ad vacsorát a gyerekeknek. Ez egy klasszikus mesében soha nem fordult volna elő.

    VálaszTörlés