2020. november 8., vasárnap

Ecsédi Orsolya - Nyanyacraft

 


Nagyon szeretem az olyan ifjúsági könyveket, melyek valami komoly üzenetet hordoznak magukban, ugyanakkor nem csak erről szól az adott események kavalkádja, hanem egy humorban gazdag történetet mesél el.

A Kell egy csapat sorozat első kötetét nagyon szerettem és boldog voltam, hogy egy különleges történetet olvashattam. Mikor megláttam, hogy idén érkezik a következő része a sorozatnak, nagyon megörültem, és vártam mikor is keríthetek sort az olvasására. Sajnos engem ismerve kicsit kitolódott ez az alkalom, ugyanis széles tematikában nézelődőm és sokszor volt sürgősebb „kötelezettségem”, amivel előbb végeznem kellett. De most, hogy túl vagyok rajta azt el kell ismerjem, hogy az alkotó még mindig rendkívül széles és gazdag fantáziával rendelkezik.

A történet most kicsit nehezen indult a számomra. Ugyanis a fő téma Báti eltűnése és a két barátnő kutatása elveszett barátjuk után. Nekem vontatott volt a cselekmény bőven a kötet feléig. Nem éreztem azt az eredetiséget és izgalmat, amit megszoktam az első kötet olvasásával és ezért szomorú lettem. Mikor kezd kiderülni, hogy a rejtély igazán mit/kit takar, akkor kezdtem megérteni, hogy miről szól ez a könyv tulajdonképpen. Két világban játszódnak az események, így a két idősíkot még meg kellett szokjam és cseppet ledöbbentem, hogy mennyire furfangosan oldotta meg az írónő a fő problémákat. Persze a vége már az elvártak szerint alakult, mégis úgy érzem, hogy nem tudtam felhőtlenül szórakozni és messze se találtam olyan izgalmasnak, mint az előző kötetet.

Az illusztrációk viszont nagyon tetszettek, az egyszerű, de nagyszerű elvén készültek és pont kellemessé tették az élményemet. A tanulság pedig igen fontos, de nem tolakodó támasza a gyerekeknek a mai világban. Nagy igazságnak tartom, hogy nem kell egy „álomvilág” ahhoz, hogy valóban önmagunk lehessünk, annak minden árnyalt és pozitív oldalával együtt.

Összességében elmondhatom, hogy bár a fent leírtakat tartom, ettől függetlenül egy pozitív élmény volt az olvasása.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet a Könyvmolyképző Kiadó oldalán meg tudod venni a könyvet.

Írta: NiKy


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése