2022. január 18., kedd

Szebeni Hajnalka - Sókamakka

„Igencsak szerencsés, kinek van már társa,
Biztosan nem marad egyedül magára.”



Immáron 2,5 éve vagyok a Merítés-díj Gyermekzsűri tagja. Ez idő alatt több száz mesekönyvet olvastam, nagyon sok új alkotóval ismerkedtem meg, mégis igen kevés szerző érte el nálam azt, hogy első olvasás után bejegyezzem a kedvenc alkotóim közé. A mostani kötet írónője viszont beletartozik ebbe a kategóriába.

Szebeni Hajnalka szerző 4. kötetét vettem kézbe, hiszen 2019 óta publikál meséket a fiatal olvasók számára. Igaz, hogy jelen esetben ez az első szerzemény, amit olvastam eddig tőle, viszont már eldöntöttem, hogy minden könyvét meg szeretném venni.

Sókamakka című rímekbe szedett meséje egy kis magányosan élő, szőrös, hosszú fülű teremtményről szól, aki egy nap úgy dönt, hogy társat keres magának. El is indul a nagy útra, ahol számos barátra lel. Vajon teljesül szíve vágya és megtalálja másik felét?

A mese, mint fentebb említettem szerelem első olvasásra. Nagyon kedvelem a különleges lényekről szóló történeteket, és ha ez még egy ritmikus verseléssel is párosul, azt kell, hogy írjam, igazán nem lehet okom a panaszra.

A szöveg kellemesen egyszerű, könnyen olvasható. Pont ezért a gyermekeket lekötheti és még a kedves rajzokban is elmerülhetnek. Zimmer Dóra munkájának köszönhetjük eme csodás illusztrációkat, amelyek nem csak kedvesek, de rendkívül jó érzés volt csak külön miattuk végig lapozni a könyvet.

Összességében remekül szórakoztam és hiszem, hogy a szerző további kötetei is hasonló élményt fognak nyújtani.

Amennyiben kézbe vennéd a könyvet, megteheted, ha az Underground Kiadó oldalára ellátogatsz.

Írta: NiKy


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése