2022. február 25., péntek

Csillagtalan antológia, szerzői mustra 2. - Interjú Susannah Skiethen írónővel

 

Csillagtalan antológia következő szerzője egy igazán mély érzésű, de annál érdekesebb történetet álmodott meg az olvasóknak. A sors keze számomra azon alkotások egyike, amelyek megmutatják, hogy az életben bármi megtörténhet, a kérdés csupán az, hogy mi magunk hogyan fogadjuk az eseményeket. Felvetült bennem pár gondolat, így a következő beszélgető partnerem Susannah Skiethen írónő. Kérlek, fogadjátok sok szeretettel!



Köszönöm, hogy elfogadtad az interjúfelkérésemet. Kérlek, mutatkozz be az olvasóknak! Hogyan jutottál el idáig és milyen hatások értek, amelyek arra ösztökéltek, hogy író legyél?

Susannah Skiethen néven írom a történeteimet. Nem titok, ez a valódi nevemből alkotott írói álnév. A Book Dreams Kiadó szerzői között szerepelek romantikus történeteimmel.

A könyvek szeretete egészen fiatalon utolért, szép lassan pedig az olvasás elindította bennem az írás iránti vágyat. Tizenéves koromban versek és novellák írásával próbálkoztam, már akkoriban is romantikus zsánerben. Azok az írásaim egy jókora csalódás hatására a fiók mélyén végezték, sőt, még annál is mélyebben. Ezt követően sokáig nem ragadtam tollat, egészen 8 évvel ezelőttig, amikor is gyerekeknek kezdtem verseket írni. A saját gyermekeim adták hozzá az ihletet: egyik este, ahelyett, hogy könyvből olvastam volna fel a napi mesét, kitaláltam egy saját szerzeményt. Ezt követően minden este el kellett ezt mesélnem nekik. Így indultam el újra az alkotás útján.

Ezután kezdtem bele az első romantikus regényembe. Sajnos nem ment simán, mert az életemben bekövetkezett negatív események az írásnak is gátat vetettek, ezért újra letettem a tollat egy időre, de mindennek ellenére nagyon formálódott bennem a történet.  Eleinte abszolút nem hittem magamban, de a családom meggyőzött, hogy jó az, amit csinálok. Úgyhogy ezúttal nem hagytam abba, folytattam, amit elkezdtem. Végül 2019-ben érett meg a Hogyan tovább? című regényem arra, hogy felkerestem vele a Book Dreams Kiadót, aki azóta is egyengeti az utamat.

Azt mondják minden novella egy álom kezdő fonákja, ami elegendő ahhoz, hogy akár egy egész történetté növekedjen. Mit gondolsz erről? Megfordult-e a fejedben, hogy a történetedből akár önálló regény is születhet? 

A történetek rátalálnak az íróra, azok formálódnak benne, és hogy a végén mi sül ki belőle, az sokszor még az író számára is rejtély. Így akár egy rövidebb írásból bármi is kialakulhat.

Tizenévesen nagyon szerettem volna regényt írni, de akkoriban a novellák írásában találtam meg magam, nem kerekedett ki egyik történetem sem regénnyé. Ez volt az én álmom kezdete. Most, jó pár évvel és négy megjelent novellával később elmondhatom, hogy ezeket megírni nagyobb kihívás volt, mint a regényeimet. Azokkal kezdetben nehezebben boldogultam, mint a hosszabb történeteimmel. Rájöttem, azért, mert komoly próbatétel elé állít, hogy megadott és kevés karakterszámba sűrítsem a történeteimet. 😊 A novelláim közül tervezek két történetből regényt kikerekíteni, mert úgy érzem, azoknak mindenképpen kell a folytatás. Úgyhogy a válaszom a kérdésre: igen, nagyon is megfordult a fejemben az ötlet.

Mit olvashattunk tőled eddig? Milyen stílus áll közel hozzád? Honnan merítkezel a hétköznapokban?

Eddig három regényem és négy novellám jelent meg. Mindegyik romantikus zsánerben íródott. Ebben a stílusban érzem otthon magam olvasás és írás terén is.

Ahogy fogalmazni szoktam: szívhez szóló történeteket írok teli érzelemmel, némi sejtelmes erotikával fűszerezve és egy kevés bonyodalommal megtűzdelve.

Az első könyvem a Hogyan tovább? című regény, Hope és Will története. A második regényem Második esély címmel jelent meg 2020. novemberében, és az első könyvből megismert egyik szereplőről szól. Ez a kettő regény az Együtt veled sorozat, melyhez kapcsolódik a Rád találtam című novellám.

A harmadik könyvem Liberty Land – A menedék címmel jelent meg (2021.).  Ez kicsit más, kicsit több, mint az első kettő, de a stílus a tőlem megszokott romantikus hangulatot tükrözi.

Nem szoktam különösebben inspirálódni, néha elég, ha meghallok egy zenét, vagy meglátok egy képet, egy filmkockát, egy személyt, és máris megihlet.

Egy novellás kötet több szerző tehetségén alapszik, elvégre a közösség ereje adja a könyv sikerét. Mit gondolsz erről? Mennyire fontos az egyén munkája egy adott többszerzős kötetben? És szerinted te, hol helyezkedsz el ezen az írói palettán jelenleg?

Egy többszerzős kötet egyéni alkotások összessége. A stílusok különbözősége adja a kötet különlegességét. A sajátos látásmódok együttes szerepeltetése által lesz egyedülálló az antalógia, ami a szerzők egyedisége nélkül nem feltétlenül adná a sikerhez szükséges összhatást. Büszke vagyok, hogy szerepelhetek ilyen tehetséges szerzőkkel egy kötetben, és hogy hozzájárulhattam a történetemmel a kötet elismeréséhez. A rendhagyó, nem mindennapi, helyenként fantasztikus elemekkel tűzdelt írások között az én novellám egy olyan love sztori, ami bármelyikünkkel megtörténhet. A tőlem megszokott stílusban teli érzelemmel, mély gondolatokkal és mondanivalóval.

Szerinted mi az erőssége a Csillagtalan könyvnek? Elsődlegesen milyen zsánerű olvasóknak ajánlanád?

Minden egyes szerző egyedi stílust képvisel. A kötet a legkülönfélébb történeteket sorakoztatja fel, éppen ezt gondolnám az erősségének. Véleményem szerint mindenki találhat benne kedvére való olvasmányt. Azoknak ajánlom, akik szeretik a romantikát, mégis valami újdonságra vágynak a zsáneren belül. Lesz meglepetésben részük! Fantasy, thriller, mitológia, LMBT+, BDSM kedvelőknek feltétlenül el kell olvasniuk.

A novellád milyen forrásokból merítkezik? Honnan jött az ötlet, hogy végül ez a történet került a kötetbe?

A saját életemből merítettem ihletet. Korábban megfogalmazódott már bennem, hogy ezt a történetet megírom, így az antológia tökéletes lehetőséget nyújtott erre. Természetesen írás közben más irányt vett a történet, ahogy az lenni szokott 😊 A szerkesztők iránymutatásának köszönhetően végül olyasmi kerekedett ki belőle, ami valósághűen tükrözi a benne, a mögötte rejlő érzéseket. 

Úgy tartják, hogy a legtöbb író nagy könyvszerető is egyben és pont ezért érdekelne, hogy rád milyen írók, netalán kutatók és tudósok voltak és vannak hatással? Ki az az egy személy, akitől bármikor szívesen olvasol és miért?

Mielőtt igazán nekiveselkedtem volna az írásnak, a kezembe akadt két romantikus regény. Akkor még fogalmam sem volt arról, hogy az egyikőjük magyar írónő. Azt hiszem, ez a sors keze volt 😊, hiszen azóta nagyon jó kapcsolatot ápolunk, az ő iránymutatása, segítsége nélkül most nem itt tartanék. Valójában ez a két könyv adta meg a végső lökést ahhoz, hogy megéljem az álmomat. Ebből kiindulva azóta is főleg magyar szerzőktől olvasok. Nem tudnék közülük csak egyet kiemelni, mert akiktől volt szerencsém olvasni, mind nagyon tehetségesnek tartom őket. Nem kell külföldre menni, ha egy jó olvasmányt szeretnénk.

A karaktereid "színesek és szagosak", ahogy mondani szoktam. Nagyon érdekes lélekkel rendelkeznek és ez tulajdonképpen jellemző a negatív szereplőkre is. Honnan merítkeztél a típusjegyeket véve? Van-e olyan élő személy, akinek a személyiségjegyeit átadaptáltad a történetedbe? Amennyiben igen és nem titok, kiről lenne szó? Örülnék, ha mesélnél róla!

Mindegyikükben ott van az életem egy aprócska szelete, tehát természetesen az általam ismert élő személyek ismertetőjegyei is, de csupán csak mintát veszek belőlük, ezt ötvözöm a képzeletemmel.

A negatív főhős karakteréhez egy kicsit több tulajdonságot mintáztam olyan személyről, aki nem túl pozitív nyomot hagyott bennem. A negatív karakterek, ahogy a pozitív hősök is, a fantáziám által kiszínezve öltenek alakot a könyveimben.

Mi az az üzenet, amit át szeretnél adni az olvasóknak az írásaid által?

A történeteimmel igyekszem egy olyan világot tárni az olvasóim elé, ahol elmerülhetnek az érzelmek sokaságában, kiszakadhatnak a hétköznapok valóságából, és ahol részük lehet egy felejthetetlen romantikus utazásban.

Két idézettel élnék válaszként, amelyek hűen tükrözik mindazt, amit közvetíteni szeretnék a könyveim által az olvasóimnak, és amelyek talán irányt mutathatnak a mindennapokban.

„Az élet alapjában véve nem tündérmese, de megélhetjük a saját happy endünket, csak tennünk kell érte.” Hope Davis (Hogyan tovább?)

„Minden nap új esélyt rejt magában. Minden egyes napfelkeltével kapsz egy második esélyt arra, hogy élhess a lehetőségekkel, amelyeket az élet tartogat számodra.” Eddie Cooper (Második esély)

Mikor olvashatunk tőled legközelebb és milyen műfajban alkotsz éppen?

A következő regényemen dolgozom, ami az Együtt veled sorozat harmadik, egyben befejező része lesz, Közel hozzád címmel. Szintén romantikus zsánerben. Szenvedélyes, érzelemdús történet lesz a párkapcsolatok nehézségeiről, a barátságról, arról, hogy létezik-e szerelem, és az rátalál-e mindenkire. Mindezt természetesen bonyodalmakkal tarkítva.😊

Köszönöm szépen az interjút és sok sikert kívánok!

Amennyiben felkeltettük az érdeklődéseteket, keressétek fel a szerző Facebook vagy Istagram oldalait, ahol további érdekességeket olvashattok!

Csillagtalan antológiát valamint Együtt veled sorozat könyveit pedig a Book Dreams Kiadó weboldalán tudjátok megrendelni.

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése