2020. november 2., hétfő

Mechler Anna - Olina és a varázsszirmok

 


Számos mesekönyvet olvastam idén, volt, ami tetszett és természetesen akadt olyan is, ami nem fogott meg. Ilyen esetekben elrejtőzhetnék azon tény mögé, felnőttként nem az én korosztályomnak szólnak, de ezt meg kell cáfolnom. Nem az a lényeg mennyi idősek vagyunk, hanem a tény, milyen lélekkel olvassuk az adott történetet. Mindenkiben ott a gyermeki én, csak ki engedi, hogy előtérbe kerüljön, és van, aki elzárja. Én az előbbi vagyok. Nagyon szeretem a meséket, és ezáltal nyitott lélekkel olvasom az adott könyveket.

A legnagyobb örömömre Mechler Anna: Olina és a varázsszirmok mesekönyv egy csodálatos világot nyitott meg lelkem előtt és elrepített a virágok birodalmában és általuk megismerhetem a tündéreket. Ezen apró kis teremtmények nagy feladatot kapnak, természetesen csak is a kiválasztottakra hárul eme nemes "munka". A növényekről sokszor olvashatunk, de gyógyító hatásukról igen csak ritkán. Ezt a fontos információt szövi bele meséjébe az írónő. Teszi ezt okítva, de rendkívül szórakoztató formában. Olina a fő karaktere a mesének, az ő növénykéje pedig egy azon fantasztikus virágoknak, melyeket mi is a valós világban használunk, de nem feltétlen tudatosan és megbecsülve.

Nagyon szerettem olvasni és elmerülni a történetben. Természetesen számos más kalandot is tartogat a mese, sok - sok megbúvó tanáccsal és élethelyzettel. Amikor ilyen könyvek kerülnek a kezembe, rájövök milyen csodálatos íróink is vannak, és még izgatottabb leszek a mesekutatásaim alkalmával. A mese pedig Láng Anna gyönyörű rajzaival ékeskedik, külön öröm volt végig lapozni és megcsodálni a képeket. Természetesen ajánlom jó szívvel minden nyitott, gyermeklelkű felnőttnek, vagy gyermekeknek.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésedet, a Manó Könyvek weboldalán megtudod venni a könyvet.

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése