2020. december 1., kedd

Darynda Jones - Első sírhant

 


Nagyon vegyes érzéseim vannak a könyvvel. Az elejétől kezdve imádtam, nagyon könnyű volt olvasni. Nekem a krimi a fő műfajom, élek halok érte. Az, hogy ez misztikummal párosult, az még jobb. Ez a misztikus szál is teljesen emészthető volt, sőt, szívet melengető. Azonban a könyv felétől kb. a krimi eltűnt és maradt a másik rejtély, ami nem kevésbé volt izgalmas, de én szívesen elmerültem volna a gyilkossági nyomozásban is, azonban ez valahogy ellaposodott.

Nagyon szerettem a főhősnőt. A kezdetektől tudtam vele azonosulni, a lapokból szinte kiugrott a mosolya, a humora, a merészsége. Nagyon szerethető. Amikor etikátlan pénzszerzésről volt szó, akkor imádtam a legjobban. Ha a valóságban találkoznék vele valószínűleg a legjobb barátaim egyike lenne. A többi karakter szerepe nem volt eltúlzott, nem volt erőltetett, annyi olvasható róluk, amennyire szükség van, se több, se kevesebb és ez számomra egy nagyon fontos egyensúly, minden könyvben.

Ami borzalmasan túl volt tolva, az Reyes Farrow. Már eleve a szituáció, hogy börtönben meg kómában, meg ő gonosz is, meg nem is, vagy akkor most mi van. Na, most ezek után nem nehéz rájönni, hogy a világ egyik legnagyobb, legborzalmasabb teremtményével van dolgunk, aki attól válik mégis jólelkű és szerethető jó "emberré", hogy megismeri és megszereti a főszereplőt. Ütközik a két teljesen különböző világ, angyal és ördög, isten és sátán, menny és pokol. Azért ilyet olvashattunk már párszor. Rengetegszer lerágott csont. És bosszantó, hogy ez nyomta el teljesen a krimit. A végén egy egyszerű, semmiféle végkifejlete lett a gyilkosságoknak, izgalmak nélkül. Sokkal jobban tetszett volna, ha egy kicsit kevésbé válik meseszerűvé a vége és megmarad a mi világunk talaján.

Ettől függetlenül az ötlet jó, a karakterek nagyon jók, a szövege haláli és nem untatott sehol, szóval összességében pozitív a véleményem róla és a többi résznek is helye van a polcomon. 

Amennyiben te is szívesen elolvasnád a könyvet, az Athenaeum Kiadó oldalán be tudod szerezni.

Írta: Anett


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése