2022. január 6., csütörtök

Kate Pankhurst - A szellemmalac esete

 



Ki gondolta volna, hogy felnőtt fejjel szerelembe esem egy gyerekeknek szóló könyvbe. Mostanában sűrűn előfordul, hogy ifjúsági vagy gyermekirodalmi regényeket veszek kézbe, de ritkán mondhatom el magamról, hogy egy történet az első mondatától fogva leköt és tulajdonképpen az utolsó szóig fenntartja a figyelmemet.

Nagyon sokra tartom a jó fordításokat, de manapság több olyan kötettel találkoztam, ami pont azért volt rossz élmény, mert magyartalannak éreztem a szöveget, ezzel szemben jelen esetben, Palásthy Ágnes munkáját dicséri ez a történet. A hölgy munkásságát régóta figyelemmel kísérem, hiszen nagyon szeretem a meséit is és más fordítását is olvastam már.

Kate Pankhurst – Fürkész Fanni kideríti gyerekeknek szóló sorozata egy nyomozó lányklub kisebb-nagyobb kalandjait meséli el. Ebből ezúttal A szellemmalac esete című első részt vettem kézbe, amely 2021-ben jelent meg a Könyvmolyképző gondozásában.

Mint sejthetitek, a történet középpontjában Fürkész Fanni áll, aki 9 és fél éves, de már megoldott több kisebb különös rejtélyt. Két detektívtársával mindenre készek, hogy ha szükség van, rögtön nyomozni kezdhessenek. Az egyetlen kellemetlennek mondható akadály, Fanni öccse, Artúr, aki „minden lében kanál” viselkedésével sokszor borsot tör nővére és barátai orra alá.

A mostani eset igen csak kísérteties, hiszen egy különösen világító lényt kell leleplezni. Ehhez minden szükséges eszköz a rendelkezésre áll, kivéve, hogy túl nagy a város, hamarosan fel kell lépni a helyi tehetségkutatón és még senki sem gyakorolt eleget. Ráadásul a bosszantó testvér is mindig kitalál valami őrültséget. Vajon sikerül-e megoldani ezt a kissé ijesztő rejtélyt? És mi köze van egy állatkereskedésnek mindehhez? Nos, a kérdésekre sokféle választ fogsz találni, csak rajtad áll, hogy mit hiszel és mit nem.

„Ha létrehozol egy saját főhadiszállást, lesz egy bázisod a rejtélyek megoldásához. Ez bárhol lehet: a szobád sarkában, sőt, még a kerti fészerben is. Bármilyen hely megfelel, feltéve, hogy ott biztonságosan tárolhatod a szupertitkos információkat, és senki nem zavar a létfontosságú, rejtélyeket megoldó munkádban.”

Számomra ez a kötet nagyon szórakoztatóan hatott, hiszen volt részem kalandban, nem kevés humorban és még nyomozhattam is a lányokkal.

Sokszor úgy éreztem, hogy anno fiatalabb koromban, nagyon élveztem volna ezt a könyvet és biztos másoknak is a kezébe nyomtam volna.

Fanni és Artúr vitte nálam a kedvenc karakterek zászlaját. Minden kis csínytevéssel közelebb kerültek a megoldáshoz, mégis képesek voltak egy igazi testvéri kapcsolatot produkálni. A történet igazán kreatív ötleteket sorakoztatott fel és még felnőtt fejjel is meglepődtem egy –egy megoldáson.

Ajánlom azon fiataloknak, akik szeretnek kalandozni, nem vetik meg a jó humort és szívesen nyomoznak. Hiszen egy igazán jó történet nem csak a rekeszizmokat mozgatja meg, de az olvasói szürkeállományokat és szíveket is. Kalandra fel!

Amennyiben megismerkednél Fannival és barátaival, nem kell mást tenned, mint a Könyvmolyképző weboldalára ellátogatni.

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése