2020. november 3., kedd

Martin Kay - Eastern

 


Minden évben két könyves eseményt várok igazán, mikor egy jó molyhoz híven készítek egy listát, melyen olyan könyvek szerepelnek, amiket feltétlen polcon szeretnék tudni. Persze az én esetemben ez a lista nem csak pár kötetet tartalmaz, és bizony mikor oda kerül a sor, hogy vásárlás, mindig több izgalmasabb tételt veszek, mint azt eredetileg terveztem. Egy ilyen mellékes vásárlásomkor került birtokomban Martin Kay: Eastern című története is. Első kőrben a borító fogott meg, hisz nagy manga rajongó vagyok, erre pedig rápillantva rögtön egy előtte olvasott történet jutott eszembe. A fülszöveget olvasva kicsit megszeppentem, ugyanis bár széles az érdeklődésem, de az olvasási tematikámat tekintve, a western, mint műfaj ez idáig kimaradt nálam.

Hogy emiatt, vagy mert nem volt kedvem az olvasáshoz egy jó ideig váratott magára, mire úgy döntöttem ideje felfedeznem, mit is rejt ez a egyedi borítójú könyv. És ha már a külsőségeket említem, meg kell, hogy mondjam, nagyon örülök, hogy egy ilyen munka, magyar kézből került ki. Igen is szuper szakemberekkel rendelkezik kicsiny országunk is, és ezt rendkívül szeretem. Ugyanis semmi csicsa, "egyszerű, de nagyszerű" mivoltával, valamint a történethez kapcsolódva díszíti a könyvet.

Ami a belső világot illeti, meglepődtem és bár összességében kellemes olvasmányként könyvelem el, akadtak problémáim olvasás közben. Kezdeném a világ felfedezésével, a kevert világképpel, melyek társadalmak katyvasza, mégis befogadhatóként tálalva. Helyszínként kicsiny országunk hegyes-dombos, illetve egy képzelt térségben helyezkedik el, de egy olyan társadalmi réteggel, maffiával, uralkodókkal, törvényen belül-és kívülállókkal valamint a főhősökkel megtekerve, mely elsőre kicsit furán hatott, de végül is az egyediség dicséretes és nem vétek. Az alaptörténet nagyon szépen átgondolt, izgalmas és idegesítő részek váltják egymást, hol téptem a hajam, hol elégedetten bólogattam. Hogy maradjak a pozitív töltetnél, egy nagyon izgalmas, igen csak részletgazdag eseményekkel dúsított történetet kaptam.

A karaktterek egytől egyig érdekesek, fejlődésre képesek. Senki sem ártatlan, minden egyéniség cipeli a maga kis puttonyát, mely tele van fájdalommal, haraggal, vesztességgel és halállal. Ölsz vagy halsz felfogás az alap élet tézis és ezt árnyékoltan tükrözi minden személy, mely fellelhető eme történetben.

Yuko és Vajk kezdeti kényszere szépen lassan, egy mélyebb, de vékony jégen mozgó érzelmi cunamivá érik, ami a legtöbb esetben örömmel töltene el, de itt kezdődtek a problémáim. Női karkatert tudni kell írni, és bár tudom néhol túl sokként hatunk a "köz hím" népére, szeretném kiemelni, hogy egy félig kamasz, félig felnőtt lány érzelmi ábrázolásának túl dramatizálása, valamint annak kigúnyolása nem éppen felemelő egy női olvasó szemében. Azt megértem, hogy Yuko múltja több mint nehéz, valamint azt is, hogy a vele történtek, ebben az ingatag és veszélyes világban nehezen összefésülhetőek egy kezdődő románccal, mégis úgy gondolom a kevesebb néha több.

Ennyi butaságot, mely ennek a leánykának a száján kijött rég olvastam, és nem humoros, hanem szánalmas képet festett róla. Vajk reagálása érthető és teljesen életszagú, még ha nem is ez lenne a lényege.

Nagyon érződik, hogy az írónak melyik karakter az erőssége, és melynél kellene még kicsit csiszolnia. Ezt azért hánytorgatom fel, mert nagyon élményromboló, mikor a fárasztó hisztiken kell átrágnom magam, majd hirtelen váltva, egy mélyérzelmi lavinán. Bár ez így elsőre visszatükrözi egy sérült lélek próbálkozásait a fényfelé, velem sajnos nem feledtette a kiábrándultság érzetét, hogy végre jól szórakozom, erre ki kell, hogy zökkenjek.

 Ezektől függetlenül a vége elég megkapó, hogy olvasóként folytatni akarjam. Az utolsó pár illusztráció pedig, bár sejthető volt a történet alakulása folyamán, mégis meglepett.

Elég sok kérdésre nem kaptam választ, bár ezen nincs is mit csodálkozni elvégre egy első kötetről írom most az értékelésemet. A fő kérdésem csak az lenne, hol a folytatás? Ha nincs kész, az baj, nagyon nagy baj...nem örülök, és ha én nem vagyok boldog, az nagyon nagy lavinát indíthat el....

De ha komolyra fordítom a mondanivalómat, ez egy jó könyv. Nem hibátlan, de egy első könyves írótól messze túlteljesített érzést ad számomra, mivel többnyire nem szoktam pozitív véleményt kialakítani.

A kötetben több rajz is segíti a mélyülést eme világban, erős, határozott kontúrok kísérik útjukon a karaktereket, hűen követve az adott eseményeket. Nagyon tetszenek. Összességében ez egy szórakoztató olvasmány volt és várom a következőrészét.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Twister Media Kiadó oldalán be tudod szerezni a könyvet!

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése