2021. március 4., csütörtök

Mason Murray - Idegenek közöttünk

 

„Egyszer majd valóra válik, hogy az Ember, bármelyik bolygón is éljen az univerzumban, azokat az értékeket fogja előnyben részesíteni, amelyekkel sem a környezetére, sem saját társadalmára nem jelent veszélyt.”

Milyen igaz a mondás, miszerint „kicsi a bors, de erős”! Most ezt átkonvertálom erre a könyvre, hiszen alig 90 oldal, de bizony a tartalma igen csak ütősre sikeredett. Természetesen nem az oldalak mennyisége határozza meg egy kötet belső tartalmának minőségét, mégis sokan elkövetjük azt a hibát, hogy a túl rövid regényeket lenézzük. Nos, kár lenne előre ítélkezni és nagyon örülök, hogy egy ilyen ellentétes példával szolgálhatok én is. De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen mindez nem jöhetett volna létre, ha a Mogul Kiadó nem lep meg egy recenziós példánnyal, amit itt is köszönök szépen.

Az első, amit le kell, hogy írjak az a borító képe és hatása. Bár többnyire szeretem az extrém stílust, számomra ez most inkább sokként ért, és őszinte leszek, le kellett takarjam olvasás közben annyira zavart. Így egy cseppet meg is ijedtem, hogy vajon mi vár rám, de szerencsére alaptalanok voltak a kezdeti félelmeim.

Mason Murray írótól még nem olvastam semmit, de számos platformon találkoztam nevével és különböző regényeivel, így úgy éreztem ideje kicsit közelebbről megnéznem magamnak. Mivel egy különleges lehetőséget kaptam a kiadótól, így csak annyit kértem, hogy válasszanak számomra egy könyvet, mely majd elindít azon az úton, melyen megismerem az alkotó munkásságát.

Azt le kell szögezni, hogy méretét tekintve akár füzet is lehetne, de senkit ne csapjon be a látszat, köze sincs hozzá. Ez egy sorozat első része, melyben 11 novella kapott helyet. Minden alkotás külön történet, mégis egy egységet képez. Lássuk is mit rejt ez a kötet.

Az első történet Túszok és Szerelmek címmel mutatkozik be az olvasó előtt, melyben egy rendőri akció kellős közepébe csöppenünk. Egy nyomozó körül forognak az események. A kezdeti értetlenkedésem, hamar átcsapott egy mély sóhajba és azt hittem kitépem a hajam, mire egy nagy csattanót kaptam zárásként. Most mondjam azt nem számítottam rá? Ez így nem igaz, viszont hamar megértettem és el is szomorodtam. Vajon sikerül az akció? És mi köze mindehhez egy volt szerelemnek? Nos, megtudhatod, ha elolvasod a történetet!

A második A halál hírnöke címet viseli, melyben egy gazdag „üzletember” előre szembesül a másnapi üzletkötésének tragédiájával. Persze ahogy várni lehet, a reakciója heves, de átgondolatlan. Vajon mi köze van egy cingár srácnak mindehez? És miért nem hiszünk soha a jó szerencsében? Érdekes kérdések nem igaz?

A harmadik novella Macska babona néven hirdeti történetét, melyben egy kis különleges karakter szemszögéből ismerhetjük meg az eseményeket. A dráma először egy átlagos kapcsolatot mutat be a szereplők között, majd egy édesen keserű hír robban be a történet középpontjába. Vajon miért fontos a péntek 13 dátuma? És miért kell odafigyelni az előérzésekre?

Ki kopog? címmel egy fiatal házaspár kálváriájáról olvashatunk a következő novellában, ahol sok furcsaság követi egymást rövid időn belül. Hogy véget vessenek az eseményeknek nem várt segítséget kapnak. Hogy miről is van szó? Nos, megtudhatod, ha végig olvasod a könyvet.

A vég kezdete igazán beszédes cím, melyben egy éjszakai szolgálatban lévő rendőr egy cserbenhagyásos gázolásba botlik. De, hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet, kapunk némi idegen civilizációs információt, halálos vírust és egy hitet, miszerint elrontottuk a lehetőségeinket. Vagy talán mégsem?

Seherezádé halott avagy az ezerkettedik éjszaka meséje igen beszédes kezdése egy olyan novellának, melynek alapötlete a híres mese. Mindannyian ismerjük ezt a történetet, és számos verzióját olvashattuk már. Hogy ez is egy ilyen lenne? Nos, nem mondanám, mégis nagyon megfogó. Gyere, mesélj nekem egyet!

Flúgos futam névvel várt minket a következő mese, melyben egy dühös asszonyka ámokfutásáról olvashatunk. Nos, az már más kérdés, hogy a „családi ékszer” miért nem játékszer és persze azt is érdemes megtudni, hogy vajon kinek mit is jelent a szerelem?

Gyilkosnak lenni vagy nem lenni? Igazán érdekes kérdés, hiszen hogy ki miért vetemedik erre, végtelen a lehetőségek száma. Hogy megéri-e? Nos ezt eldönti mindenki és egy kis segítséget nyújt A tönk széle alkotás is. Olvassátok el, megéri!

Koldusoperett címmel követhetünk végig egy banda nagy akcióját, melytől sokat vártak és végül is sokat kaptak. De vajon ki mennyire tudja értékelni a nem várt lehetőséget? Nos, megtudhatod, ha kézbe veszed a könyvet!

A Farkast kiálltani kifejezést sokféleképpen lehet értelmezni, de van egy nagyon ismert változata is. Na, dereng már valami? Ha mégsem irány olvasni, mert ez a novella bizony döbbenetesen megmutatja, hogy a sötétben mindig ott az igazság egy tört része.

Idegenek közöttünk címet kapta az utolsó történet, melyben a dupla vagy semmi elve működik. Sokat foglalkoztunk már a klónozás kérdésével, de vajon hol tart most ez a tudományág? És vajon mi köze van mindehhez egy álmos kisvárosnak és pár elszórt embernek? A kérdésekre igazán sosincs helyes válasz, hiszen minden nézőpont kérdése.

Összességében elmondhatom, hogy a novellacsokor felettébb eredeti ötleteken alapul, kellő misztikummal fűszerezett és bizony sok olyan kérdést feszeget, amikről mi magunk is tudunk, de igyekszünk nem foglalkozni velük! Az értékelésem elején írtam, hogy egy közös motívumot is felfedeztem közöttük, mégpedig a halál számos formáját. Az elmúlás gondolata rémisztő hatással van többnyire az olvasóra, mégis hihetetlen kiaknázatlan területe az írói ihletnek. Úgy érzem egy ígéretes íróval találkoztam ismételten és ennek igazán örülök.

Viszont a nyomtatás hagy némi kivetnivalót maga után, ugyanis a kötet számos oldala olvashatatlan szinte a fényes lapok miatt és nagyon fárasztó böngészni, hogy vajon mi van odaírva.

Ettől függetlenül ajánlom a sci-fi és a rejtély kedvelőinek, mert úgy gondolom, hogy mindenki megtalálja a maga izgalmát egy – egy történetben. És ne feledjétek, az igazság odaát van!

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed a Könyvmogul oldalán be tudod szerezni a könyvet!

Írta: NiKy


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése