2021. március 12., péntek

Stephanie Garber - Finale

 

„A szerelem tényleg a mágia egy formája.”


Nagyon vártam, hogy kiolvassam ezt a könyvet. Már egy ideje ott lapult a polcon, de aktuálisan mindig máshoz volt kedvem.

A Caraval befejező kötete egyszerűen káprázatos. A szó legszorosabb értelmében. Gyönyörűek benne a helyszínek, lélegzetelállító, ahogyan ábrázolja az emberi viselkedést a normál és misztikus lét határmezsgyéjén.

A kötet elején egy lightos kis kezdéssel mind a két lány szerelmi élete van a központban, miközben szépen lassan elkezdenek ébredni a Fátumok és rombolnak maguk körül. Ameddig a romantikus szál van középpontban, addig a cselekmény is kissé vontatott, mintha lassan zajlana minden. Utána hirtelen bedurvul.

Scarlet vonala szerintem nagyon csúnyán lett lezárva, nekem ez nagyon brutális végkifejlete volt egy egyszerű hódításnak. Telláé már jóval emészthetőbb volt, bár a viselkedése azért elég sokszor kiveri a biztosítékot. Hiába nem egy elkötelezett hős szerelmes típus, mindennek van határa. Tella karaktere ettől függetlenül is jóval szimpatikusabb Scarletténél. Sokkal belevalóbb és fogalmazzunk úgy életre termettebb a nővérénél.

A Fátumok ébredésével egy újabb szakasz kezdődik. Nekem a kedvenceim a fatális helyek voltak. Nagyon szépen ír róluk a szerző. Tele mágiával, áldozatokkal, imádtam. A fatális tárgyak is nagyon menők voltak. Amit a Caraval a maga varázsával adott, azt most visszakaptuk az álmokban és egész Valendában. Kicsit a Fátumokban csalódtam. Na, nem mindben, mert volt, amelyik elég részletesen ki volt dolgozva, de a többségről én még szívesen olvastam volna. Ahogyan a Fátumok sorra szerepet kaptak, úgy Paradisnak is egyre nagyobb szerepe lett, bár szerintem így is méltatlanul keveset tudunk róla. Nagyon hiányolom a történetét, a mozzanatait. Ugyanez igaz Legendre, Julianre, Marcello Dragnara. Nagyon érdekelt volna, hogy Legend hogyan lett Legend, hogy mi az ő sztorija. Nem beszélve a fő gonoszról, akiről szintén kimaradt ez az infó.

Szóval nagyon izgalmas és élvezhető volt a vége, de én még ezekre az információkra vágynék. Igazából úgy is érzem, hogy nyitva hagyta az írónő a lehetőséget, akár egy ilyen kis félkötetnek. Remélem lesz is, mert irtó bosszantó. A legvége az, ami amúgy talán legkevésbé tetszett. Nagyon túl volt tolva szerintem, mindkét lány részéről. Ettől függetlenül ez egy nagyon jó könyv, sőt az egész trilógia nagyon jó.

Ajánlom mindenkinek, aki nem riad vissza a kalandos némiképp misztikus történetek világától.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Kolibri Kiadó oldalán be tudod szerezni a könyvet.

Írta: Anett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése