2022. május 10., kedd

Pedro Manas - Telihold klub


 



Mindig is vonzódtam a misztikus varázslényekhez, hiszen már gyermekként nagy rajongója voltam a sárkányoknak, tündéknek és más izgalmas élőlényeknek a fantázia birodalmában. Az egyetlen, akivel nem tudtam mit kezdeni sokáig, az a boszorkány volt. Természetesen engem is a Jancsi és Juliska meséje ringatott sokszor álomba, bár félelem helyet dühös voltam. És tulajdonképpen minden alkalommal ezt éreztem, amikor a fent említett hölgyeményekkel találkoztam valamilyen formában. Felnőtt fejjel kissé másképpen látom már őket, hiszen a boszik iránti megvetésem nagy rajongássá változott. A történelmi hiedelmek, mondák és történetek sok gyalázatos eseményt szültek és valahogy úgy éreztem sokkal több van bennük, mint elsőre hittem. Azt gondolom, hogy jó vagy gonosz boszorka lehet bárki, csak el kell dönteni, hogy ki melyik oldalhoz tartozik igazán. Ennek a pár mondatnak csupán annyi szándéka volt, hogy rámutassak, miért is rajongok ennyire egy kis boszorkányságért.

Pedro Manas - Telihold klub című meséje 2022 egyik újdonsága, amelyet a Carta Teen Kiadó gondozásának köszönhetünk, ráadásul az Anna Kadabra sorozat első része. A könyv illusztrációit David Sierra Listón készítette, amelyek nagyon bájossá tették az alapjaiban is izgalmas történetet.

Ez a mese – ahogy már lenni szokott – egy apró leányka és családja zűrös napjával kezdődik. Ugyanis Anna szülei megvalósítani készülnek egy közös álmukat: családi cukrászdát nyitnak. Ennek persze az az ára, hogy a régi otthonukat egy másik kisvárosi életre cserélik, hiszen ott találták meg a számukra ideális ingatlant. Anna nem akar elköltözni és otthagyni az iskoláját, barátait. De a szülők hajthatatlansága végül győzedelmeskedik. Egy nehéz sóhajjal, némi daccal és egy cipőbe bújtatott cicával kerekednek útra. A leányka első benyomása új otthonáról nem túl fényes, hiszen az épület cseppet romos állapota nem igazán vonzó egy ifjú hölgy számára.

Az első iskolai nap sem sikerül valami kellemesen, hiszen rögtön tanulószobára kell mennie, egy furcsa és szerencsétlen baleset folytán. Mi jöhet még ezek után? Nos, ez a kis kellemetlenség elindítja Annát egy olyan ösvényen, amelynek útját még ki kell taposni. Számos kaland és feladat vár rá! Hogy mik ezek? Igazán nem árulhatom el, de annyit elmondhatok, hogy varázslatos élményben lesz részed!

„A szobám olyan volt, mint a ház többi része. Szűk és sötét, a falait pedig szörnyű tapéta fedte. Olyan ósdi volt és csúnya, hogy biztosan Napóleon választotta lekapcsolt villanynál.”

Hogy őszinte legyek, úgy érzem magam, mintha valaki elvarázsolt volna. Talán a könyv tette? Bárki is volt, csak dicséret jár érte. Nagyon tetszett a mese és imádtam Anna bőrébe bújni.

Minden kezdet nehéz tartja a mondás és ez bizony igaz volt kis hősnőnk életére is. Beilleszkedni egy új közösségbe nagyon kellemetlen, hiszen egyedül kell feltalálni magunkat. De szerencsére a rossz jóra is fordulhat és Anna erről sokat mesélhetne.

Nagyon szerettem olvasni, mert cseppet humoros, rendkívül egyedi és kalandos történetet vehettem kézbe általa. Ráadásul egy olyan napomat tette jobbá, amikor nagyon szomorú voltam.

Összességében egy igazán kedves első könyvet vehettem kézbe, amely arra pont elegendő volt, hogy felkeltse az érdeklődésemet a további kötetek iránt.

Ajánlom minden olyan olvasni szerető léleknek, aki nem fél az árnyékától, szereti a kalandokat és hisz a varázslatos lények világában. Hisz a csoda bennünk létezik, csak ki kell tárnunk képzeletünk ablakát!

Gyere és olvasd el ezt a könyvet, amelyért csak annyit kell tenned, hogy a Carta Teen Kiadó weboldalára ellátogatsz.

Írta: NiKy


2 megjegyzés: