2021. augusztus 31., kedd

Bakó Liza - Csíííz!

 

„(…) a jövő azon múlik, ahogy a jelenben élünk.”


Oh, te jó ég!

Igen, tudom, hogy csak most fejeztem be és hagynom kellene időt arra, hogy leülepedjenek bennem az olvasottak, de képtelen vagyok most erre. Egyszerűen pörögnek a gondolatok a fejemben és teljesen a könyv hatása alatt állok még mindig.

Ezt a könyvet a számomra oly szeretett és fontos Merítés – listának köszönhetem, amire immáron sokadszorra is hálával gondolok.

Bakó Liza – Csíííz! című kötete 2021-ben jelent meg a Tilos az Á Könyvek kiadásában. Mint mindig most is először a borító fogott meg, mely egy igazi csajos, nyári történetet ígért első pillantásra. Rendkívül vidám, kicsit incselkedő a külső kép és pont ezért nagyon sokat vártam tőle.  De nézzük is, hogy fülszöveg alapján miről is szól a történet.

Főhősnőnk, Hanna nehéz időszakon megy keresztül, hisz sajnos az első gimnáziumi éve korántsem úgy alakult, ahogy szerette volna Nem elég, hogy kirekesztve érezte magát, de még ráadásul a szülei is úgy döntöttek, hogy a család leköltözik Siófokra és ott kezdenek új életet.
De ahogy mondani szokták minden rossz után várható a jó, így nagy szerencséjére az új gimnázium nyári fotós tábort indít, ahol lehetősége van megismerkedni a lehetséges osztálytársainak egy részével és esetlegleg barátokra is lelhet, arról már nem is beszélve, hogy Hanna imád fényképezni.
De ahogy már lenni szokott, a kamaszévek nem telhetnek el nagy csintalanságok, sok vidám és drámai perc és természetesen szerelem nélkül, mindezeket pedig megfűszerezik a Balaton csodás tájai és a jó meleg nyár. Hát kell ennél több? De vajon mi köze van a szürke szemeknek mindehhez? És vajon sikerül – e beilleszkednie Hannának az új környezetbe? Nos, erre és még számos más kérdésre is megleled a választ. Vagy mégsem?

Számomra ez a kötet valami fantasztikus élmény adott, mert nem elég, hogy fullasztóan sokat nevettem, de még izgultam is és persze szomorkodtam egy keveset.

„Minden rosszban van valami jó, az élet bármennyire is nehéz olykor, tuti, hogy akad valami pozitívum is.”

Karakterek szempontjából Hannán kívül senkit sem ismerünk meg igazán, viszont ez egyáltalán nem zavaró, hiszen az események pörgőssége kárpótol mindenért. Egy perc nyugta sincs az olvasónak, hiszen hol pukkadozik a nevetéstől, hol fogja a fejét. És, ha már Hannáról van szó, el kell, hogy ismerjem nagyon szerettem a bőrébe bújni, mert igen kicsit szerencsétlenkedett és pont ezért is nem volt tökéletes, ugyanakkor nagyon emberi és élő volt. Valahogy el tudom képzelni, hogy ő az a lány a szomszédból kategória. Nagyon jó érzés volt vele lélegezni, sírni és nevetni és természetesen a szerelem útvesztőiben is eltévedni. Ismét szárnyalt a lelkem és ezért nagyon hálás vagyok az írónőnek.

„Minden embernek van egy pont az életében, amire úgy gondol vissza, hogy a sötét múlt, amit nem szívesen reklámoz, és inkább elfelejtene.”

Az írónőnek a humor mellett erőssége a könnyed, de mély szórakoztatás, ugyanis a könyv számos fontos problémára hívja fel a figyelmet, melynek elveszi az élét ugyan a humor, de meghagyja olvasójában az átgondolás lehetőségét és ezt nagyon szeretem. Semmit sem erőltet, de kellően nyomatékosító és pont ezért a gondolataim rendre visszatértek az adott tematikára éppen.

„El kell fogadnunk mindenkit olyannak, amilyen! Milyen jogon ítélünk el valakit azért, mert másmilyen a bőre, a vallása, vagy, mert nő? Szóval figyeljünk oda egymásra, és ami még nagyon fontos, hogy önmagunkra is, mert ha mi magunk nem vagyunk képesek elfogadni és úgy szeretni magunkat, ahogy vagyunk, akkor másoktól, hogy is várhatnánk el ezt?”

Ami pedig egy külön rejtvény, hogy az alkotó még az olvasóját is arra „készteti”, hogy nyomozzon egy kicsit, és ha megteszi, nagyon fontos eredményre jut. Én ugyanis megtettem és be kell, hogy valljam nagyon elégedett vagyok.

Összességében elmondhatom, hogy egy vidám, humorban gazdag, de fontos témákat boncolgató regényt olvashattam, amit imádok, nem is tagadom.

Ajánlom minden fiatal és idősebb olvasni szerető léleknek, aki szereti a jó humort, megfelelő empátiával viseltet az élet dolgai iránt és kedveli a kalandokban gazdag történeteket.

Amennyiben te is elmerülnél Hanna és barátai történetében, a Tilos az Á Könyvek oldalán be tudod szerezni a könyvet.

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése