2020. november 2., hétfő

Dér Adrienn - A kaszabmanó

 


Nem tudom ki, hogy van vele, de számomra egy könyv borítója sok esetben meghatározza, hogy megvegyem-e az adott kötetet, vagy sem. A mostani vásárlásom bár biztos alapokon állt, a külső kép megállásra késztetett. Az legtöbb esetben a színek és formák őrületében élek, imádok mindent, ami különleges, morbid és szokatlan. Most lehet furcsán fog hatni, de ez a nézetem ennek a könyvnek a borítóján teljesen visszatükröződik. Nézzetek rá, hát nem szép? Középen a felirat a sima textúrával kiemelkedik, míg az oldalán elhelyezkedő cirádás mesefigurák szépen kiemelik. Minden elismerésem a tervezőnek, más munkáját is szívesen megtekinteném. És ha már erről írok, hadd említsem meg a kötetben lévő rajzokat is. Egyszerű vonalak követik a történéseket. Pontosan mindig visszatükrözve a szöveget. Annyira egyedivé teszik, hogy sokszor megálltam és csak ezeket csodáltam. Nagyon elégedett vagyok a koncepcióval.

Ami könyv belsejét illeti, az elején már elragadtattam magam és ez az érzés végig megmaradt. Ugyanis mese a mesében. Idén csak egyszer találkoztam ezzel a nem hétköznapi stílussal. Elképesztő élvezetes volt a két mesei időt érzékelni, és tulajdonképpen megélni. A történet egy kisfiúról és az édesanyjáról szól fedetten. Nézzétek csak!

"Ede egy éjszaka megkaparintja édesanyja kéziratát, ami a lávatündérek legújabb kalandjairól szól. Nem sejti azonban, hogy ő maga is a történet részesévé válik: a mese ugyanis magába szippantja. Odaát segítenie kell visszaszerezni az ellopott lávagömböt, máskülönben a lávatündérek népe elpusztul. Így hát felkerekedik egy kis csapattal, és a keresésére indul."

Már a fülszöveg is egy merő izgalom, mindezt úgy tálalva, hogy végig izgultam az egész történetet. Ede egy kedves, de nagyon is korának megfelelő felfogású kisfiú, aki imádott édesanyja írásait szereti idő előtt megismerni. Nem ismerős kedves anyukák? Gyermekeitek is mindig kíváncsiak, érdeklődőek, de haragudni nem lehet rájuk kicsit sem.

De visszatérve a könyvhöz, Ede mellett felbukkan egy másik karakter is, aki ellentéte a gyermeknek, vagy mégsem? Számos kaland és izgalom övezi a keresést, egy olyan világban, melynél egyedibbet ritkán olvasok. A felhasznált elemek világunk kifordított mása, mégis ezáltal egy teljesen új ideológia született meg. Az alkotó rendkívül színesen, frappánsan oldotta meg a helyzeteket. Itt aztán van minden, manó, sárkány, tündér stb. Mégis egyik sem a szokott formájában.

Érdekel, hogy milyenek? Vagy netán te is kalandoznál? Nos, ezt szívből ajánlom neked, vedd meg a könyvet és olvasd el! Bár a kötet alig 108 oldal, de mégis egy kerek egész történetet olvashattam. A karakterek kidolgozottak, színesek és néhol nagyon esendőek. A cselekmény szépen átgondolt, rétegzettség jellemzi és egy percre sem hagyja olvasóját unatkozni. A világkép különleges, az írástechnika egyedi, de nagyon olvasmányos.

Dér Adrienn neve számomra eddig ismeretlen volt, de mivel a könyve a kedvenceim egyike lett, természetesen figyelemmel fogom követni munkásságát.

Összességében egy nagyon szórakoztató és izgalmas olvasmányban volt részem. És mindamellett, hogy jól éreztem magam, a sorok között megbúvó okításokat is felfedeztem. Kortalan olvasmány kicsiknek és gyermeklelkű felnőtteknek egyaránt.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed a Napkút Kiadónál tudod megvenni a könyvet!

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése