2021. április 15., csütörtök

Várfalvy Emőke - Még húsz kerék

 

„(…) a malomhoz vezető út olyan foltos a kátyúktól, mint a rossz kölök nadrágja.”


Még tavaly nyáron olvastam az írónő első kötetét, melyben megismertem a Négy Kerék Autóklinika dolgozóit – Zolik és Misa – valamint a kis város egy – egy lakóját és szeretett autóját is. Akkor nagyon örültem, mert valami hétköznapi, mégis egyedi világot olvashattam és bizony a humor is megfűszerezte az amúgy sem unalmas történeteket. Ezért, mikor megláttam, hogy itt a folytatása a fent említett mesekönyvnek, szinte rögtön a megjelenést követően be is szereztem. Telt az idő, de valahogy nem került a kezembe, végül tegnap úgy döntöttem, hogy ideje visszacsöppenni ebbe a világba és egy huzamban ki is olvastam a könyvet.

Várfalvy Emőke - Még húsz kerék című alkotása a második mesecsokor, mely az autóklinika ügyes-bajos eseteit meséli el. Ahogy már megismertem a csapatot, a Zolik - Horváth Zoli, Lengyel Zoli és Cseh Gabi – valamint Misa, sokszor komoly gondokkal találják szembe magukat, de kellő tapasztalattal és természetesen egy jó csapatszellemmel felvértezve, bármilyen problémát megoldanak. Nézzük is, hogy a városka lakói milyen feladatokkal lepik meg a szerelőket.

Rögtön az első történet Útburkolat máktöltelékből címmel hirdeti magát, melyben Terike néni – a városka legjobb pékségének tulajdonosa – nagy bajba kerül. Hófehérkéjét ugyan nem a hét törpe, de a szerelőcsapat éke, Nemzoli fogja megmenteni. De vajon mi baja az autónak? És miért morognak még a szerelők is?

A második mese Kareszről szól, aki már gyermekkora óta egy bizonyos gúnynévnek örvend, de ő mit sem bánja, semmi más nem fontos a számára, csak minden úgy legyen, ahogyan elképzeli. És ezért szegény járművének is nehéz sors jutott. De ahogy a mondás tartja: A csípős paprika is megmérgesedik.

Mikor az orvos beteg nagy bajban lesznek a páciensek is. Főleg akkor, ha a doki játékos és nagyon kedves. Mit lehet tenni? Nos, erre az Autóklinika dolgozói már tudják is a választ. Gyere te is derítsd ki!

A négykerekű űrhajó egy olyan történetet mond el, melyben egy csillagásznak kell segítséget nyújtani, de nem is akárhogyan.

Terike néninél évente kétszer van karácsony a pékségében. Az egyik alkalom a szokványos ünnepet jelenti, míg a másik nyár derekára esik. Nos, az egész város alig várja mind a két eseményt, de ehhez elengedhetetlen kellék a fia. Vajon sikerül az idei ünnepség? És mi köze a szerelőknek ehhez az eseményhez? Nos, megtudhatod, ha elolvasod a Luxus slusszkulcs és trüffeltorta esetét.

Az utolsó történet, pedig egy igazán nagy kalamajkáról mesél. Most aztán lesz dolga a fiúknak a műhelyben. És milyen érdekes nevet kapott ez a mese: Konrád és a torkos talány.

Mint látható 6 mese rejtőzik ebben a kötetben, ahol kisebb és nagyobb bajokat kell orvosolni. De szerencsére a Négy Kerék Autóklinika mindig toppon van, és ha gond van, a szakik máris ott teremnek.

Számomra ez a kötet eltért az előző résztől stílusilag, valahogy nem éreztem azt a fergeteges humort. Tény, hogy kétszer felkacagtam, de ettől még a hiányérzetem nem csökkent, és voltak részek, amit egyszerűen untam. Ettől függetlenül nem bántam meg, hogy elolvastam a könyvet.

Összességében elmondhatom, hogy egy érdekes és egyszeri szórakozásban volt részem, és a rajzok még mindig tündériek.

Ajánlom kisebbeknek esti mese gyanánt, illetve a nagyobbaknak olvasásgyakorlásra.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, a Cerkabella oldalán be tudod szerezni a könyvet.

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése