2021. szeptember 25., szombat

Turi Lilla - Amire emlékszem

„Nem mindig tudjuk, hogy hol vannak a határaink, de a legtöbb hiba helyrehozható.”



Ezt a könyvet érzésből rendeltem meg, mert a külső képen látható rajz emlékeztetett gyerekkorom mesekönyveire és szerettem volna nosztalgiából is a polcomon tudni. Persze immáron ez a kötet egy számomra fontos listán is helyet kapott, mely külön kiemelte értékét.

Turi Lilla alkotóként elsődlegesen az illusztrációival keltette fel a figyelmemet, hiszen számos kötetet díszítenek a munkái. Bár egyiket sem olvastam még, de a boltok polcáról már többet leemeltem és valahogy megfogók voltak a számomra.

Amire emlékszem című könyve 2021 egyik újdonsága, amely a Csimota Kiadó gondozásában jelent meg.

A kötet tulajdonképpen egy emberi memoár képekbe ágyazva, némi szöveggel meghintve. A rajzok és a foghíjasan elhelyezett bölcs mondatok adják a varázsát. Egy ember élete –amennyiben szerencsés- hosszú évtizedekre tekint vissza, a megszületés pillanatától az utolsó lélegzetünkig egy történelmi korszak, a saját idősíkunkban. Minden élet tele jóval és rosszal egy külön könyvet érdemelne, ahogy egy lélek visszatükröződése is. Ennek a könyvnek ez a fő témája, egy lélekeszenciát a megszületésétől az utolsó pillanatáig követhetjük nyomon.

„Van, hogy ugyanaz a dolog sokkal jobban esik, ha úgy csinálhatjuk, ahogy mi szeretnénk.”

Számomra elsődlegesen egy lélek leporelló, mert a képek a saját gondolataimmal keveredve életre keltettek egy történetet és az utolsó lapokig szárnyra keltek. Úgy gondolom, hogy sokszor a kevesebb több és ez a könyvecske az élő példája ennek a mondásnak, azaz hiteles forrása.

„Lesznek barátok, akik segítenek, ha baj van, és akkor is, ha nincs.”

Én is voltam gyermek és bár még fiatal éveimben járok, a kötetnek köszönhetően megéltem egy előre kivetített lehetőséget. Bár mindannyian mások vagyunk, mégis egy levegőt szívva ugyanazért születünk meg, hogy megtanuljunk élni ebben az idősíkban, ezen a Földön.

Számomra egy külön történet is felsejlett a lapokból, melyről itt nem szeretnék írni, de annyit elárulok, hogy megkönnyeztem.

Azt gondolom, hogy a szerző megálmodott egy témát, melyet elénk tárt, de a mi dolgunk történetté alakítani, és ha kell, újra és újra kézbe venni.

Ajánlom minden olyan olvasni szerető léleknek, akik örömüket lelik abban, hogy saját meséket is kitaláljanak a képek segítségével. És ne feledjétek! A szerző megálmod egy történetet és a mi dolgunk saját ízlésünkre formálni. Ahány olvasói lélek, annyi mese a mesében.

Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed a Csimota Kiadó oldalán be tudod szerezni a könyvet.

Írta: NiKy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése